Paradise - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 September 2012 | Mexico, Guadalajara

Dutch version, English below

Het weekend van 18 augustus gingen we naar Tequila met conexion (die organisatie). Het is een klein dorpje waar de tequila plant, agave, omringd door is (65km). We gingen met 200 studenten, internationale en

Mexicanen. Ook Carlos, vriend van Adol die ik in Amsterdam had ontmoet, kwam! Erg leuk om hem weer te zien. We hadden een tour door de fabriek en er werd laten zien en verteld hoe de plant werd behandeld. Maar we konden amper wat horen, niet alleen omdat het Spaans was, maar veel te zacht. Dus Mexicanen die er wat van af wisten vertelde het me later. Na de tour was het chillen en eten. Typisch Mexicaans eten: tortillas! Met 4 verschillende soorten om erin te doen, super lekker! En daarna, Party time. Onderweg naar het plaatste kregen we al onze eerste shots (11 uur ’s ochtends), maar ik had totaal geen kater de dag erna, want de tequila was van erg goede kwaliteit. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel tequila gedronken als die dag. We kwamen terug rond 7 uur ’s avonds want iedereen had wel genoeg gedronken. En om 12 uur gingen we weer uit. ¿Por qué no?

De weekend erna gingen we naar de camping beach trip. We vertrokken donderdag om 22.30 met 200 studenten, de rest kwam vrijdag want zij moesten nog naar school. In de bus begon de party al gelijk. Uiteraard verscheidene tequila shots, neon accessoires en harde muziek. Nog nooit zoiets gehad. Gelukkig zat ik niet in dé party bus, mijn bus stopde met feesten na een paar uur en we probeerde te slapen. Wat onmogelijk bleek met de gaten en hobbels in de Mexicaanse wegen.

Toen we eenmaal aankwamen (11 uur gereden i.p.v. 6, gotta love the Mexican traffic!) kregen we allemaal een tent of je kon een hotel kamer kiezen, en daarna gingen we op het strand slapen. Het was zo mooi. Nog nooit zoiets gezien. Helemaal niets in de verre verte te bekennen behalve één zwembad, twee restaurants, een paar hotel kamers, palm bomen, zee en zand. Het was prachtig. En dan 300 studenten, Mexicanen en internationale. Ze hadden een DJ met en grote installatie. Het was ongelofelijk. De eerste avond was er een neon party, met neon verf en daarna sprong iedereen in het zwembad. Daarna besloten we om op het strand te slapen, onze tent vonden we te warm, en waarom niet, klonk erg gaaf! En dat was het ook. Wakker worden met de opkomende zon, het geluid van de zee en niks anders om je heen dan zand, zee en palmbomen. En natuurlijk in slaap vallen onder de sterrenhemel. Het was niet gevaarlijk omdat er dus werkelijk niks en niemand in de verre verte te bekennen was.

De volgende dag deden we meer activiteiten. Armpje drukken, stoelendans (die won ik haha), en andere spelletjes die echt lache waren daar. Ze hadden er een leuke draai aan gegeven en iedereen leefde zich helemaal in. 4 teams speelde met 10 personen, en ik was in een van die teams geplaatst de rest keek toe en juichte voor iedereen. Super lache. Daarna begon het te regenen en er ontstond een modder party. Maria (huisgenootje van Italië) en ik besloten een strand wandeling te doen, want drie jongens tilde me al bijna de modder in. Goede beslissing want: we begonnen te lopen en toen kwam er een Mexicaan achter ons aan rennen, hij vertelde ons dat er een schilpadden reservaat was. Wauw! Dus we gingen met hem mee en er waren schildpad eieren, die open braken en de schildpadjes kwamen op dat moment uit. Je kon met je hand in een gat in het strand gaan en daar voelde je de eitjes openbreken en kon je ze eruit tillen. Daarna deed je ze in een klein kooitje achtig, zodat vogels etc ze niet opeten. Ze vertelde ons erg veel en ze vertelde dat met zonsondergang we degene die eerder uitwaren gekomen vrij zouden laten in de zee. Dus Maria en ik gingen verder met onze strand wandeling en na een uur kwamen we terug. Ze hadden alle studenten gehaald en bijna iedereen kreeg een schildpadje. Kun je nagaan tenminste 100 schildpadjes tegelijkertijd over het strand zien wandelen de zee in. Super schattig! Iedereen was zo kalm en onder de indruk. Alleen.. ze vertelde ons dat 5 op de 100 schildpadjes het overleefd.. Dit weten ze omdat elke schildpad terug komt om te broeden naar het strand waar zij geboren is. Dus zo kunnen ze vrij goed zien hoeveel schildpadden het hebben overleefd. Super zielig..

Hierna werd er een kampvuur gemaakt. Super chill! En ze veranderde het restaurant in een podium. De band die speelde was super slecht, maar gelukkig maakte ze snel plaats voor de DJ. De dresscode was wit, dus zag er gaaf uit. Met middernacht staken we allemaal soort van lampionnen aan. 4 per lampion, dus ongeveer 70 gingen de lucht in. Zo zo gaaf, en erg romantisch. Hierna ging de party weer verder. En ik sliep die nacht weer op het strand. Want to go back!

De volgende dag vertrokken we rond 3. Het weekend was zo perfect. Hoop dat jullie er enig idee bij hebben. Heb zoveel leuke mensen ontmoet en we waren omringd bij de natuur die zo ongelofelijke was.
Voor beide reisjes hadden we genoeg tickets verkocht en konden we gratis mee, en zelfs nog 100 euro verdiend met overige tickets die we hadden verkocht.

De salsa en tango lessen zijn super leuk! Super moeilijk want blijf een europeaan en niet een latina.. Maar het is super leuk en gaat steeds beter. En elke zo’n beetje elke Mexicaan kan super goed dansen en wil het me leren dus komt goed.

Verder ben ik twee weekenden geleden wezen wakeboarden. Een vriend van een mexicaanse vriend heeft een boot, wakeboards en skies. Erg gaaf. We gingen naar een meer 45 van de stad vandaan. De gasten waren erg leuk en hebben ons uitgenodigd vaker te komen, ze gaan bijna elk weekend dus vast binnenkort weer!

Vorige week vrijdag hadden we een van de grootste feesten van het jaar. Het was in een gave mansion waar 2100 mensen in konden. En we konden weer gratis naar binnen. Er waren pilaren door de hele mansion en in de tuin een dansvloer. Zag er erg gaaf uit. En ik kende er zoveel mensen, iedereen kwam naar dit feest.

De dag daarna gingen we met een grote kater naar Mazamitla, een schattig klein dorpje in de bergen. Dit deed me zoveel denken aan mijn jaar in Amerika, Idaho <3. Good memories. Ik kon meerijden in de auto van twee Mexicaanse vrienden en twee andere huisgenootjes. De rest moest met de bus gaan. (lucky us!) Het was 5 uur rijden, maar het was zo lache, echt super gezellig met ze alle. We aten in kleine schattige dorpjes en weer Mexicaans eten geprobeerd (love the food here). Mijn huisgenootje had twee huisjes gehuurd voor maar €10 pp. We waren met ze 11e, bijna al mijn huisgenootjes, drie Mexicaanse vrienden en een Duitse vriend van school. De huisjes waren super schattig en hadden alles. Die avond gebarbecued en weer zoveel gelachen. Daarna hadden mijn roomies de openhaard aangestoken en aten we marshmallows, zongen liedjes (see facebook) en heel veel gelachen. Daarna gingen we naar dé club van de berg, er waren wel 5 andere mensen buiten ons, but we had the time of our lives.

De volgende dag hadden me roomies een heerlijk ontbijt gemaakt en daarna gingen we paardrijden. Dit deed me echt denken aan Idaho. Zelfde soort natuur, maar nu hadden we 2 Mexicaanse gidsen een van denk ik 15 en een van 13 ofzo. Haha. Ondanks ze hadden gezegd dat er per twee personen een gids mee ging. Na 2.5 uur super gave natuur gezien te hebben hadden we allemaal een beurse kont. Toen we terug kwamen wat gechillt en toen weer terug. Die avond sushi gegeten en naar huis gegaan. Ik had de volgende dag twee tentamens, maar beide gehaald denk ik.

School is hier echt behoorlijk makkelijk. In ieder geval mijn vakken, dus erg geluk mee. Ik hoef amper te leren en denk dat ik ze bijna allemaal heb gehaald. Ik heb redelijk wat huiswerk, maar in vergelijking met Nederland echt niks, en vooral het niveau is veel lager. Vandaag mijn laatste tentamen gehad, en dat moet gevierd worden! Dit weekend independence day weekend! Denk een soort van Koninginnendag en 4th of July. Ik ga weer met conexion, naar twee traditionele steden waar alles begon. Mexicanen van het hele land komen daar en ik hoor er veel goede verhalen over. Ben benieuwd!

Hasta la vista! Besitos

Ps please keep me updated with your lives!

Pps alle foto's staan op de facebook van Rosalie Porte en Maria Marshall Martino

-----------------------------------------------------------------------------
English version

The weekend of august 18th we went to Tequila with conexion (the organization). A little town where the tequila plant, agave, surrounded by (65 km). We went with 200 students, International and Mexicans. My friend, Carlos, which I met in Amsterdam also came, was cool to see him again! We got a tour through the factory and we saw how the plant was cut. But couldn’t hear anything, not only because it was Spanish, but mainly because it was just way to quiet.. So Mexican guys who knew it already explained us later again. After the tour we hung out for a bit and some food: tortillas with the 4 most common fillings! And after that party time. During the day we got so many tequila shots (starting at 11), but no hangover the day after because it was really really good tequila! I never drunk so many tequila in all my life as that day, it was quite incredible. We came back at 7 (because of all the tequila everybody was ready to go home haha) and at 12 we went out again. ¿Por qué no?

The weekend after we went to the camping beach trip. We left Thursday night at 10.30PM with 200 students, the rest came Friday because they had to go to school. At the bus the party started. We got obviously tequila shots, they had neon attributes and loud music. It was awesome. Never did such a thing. Fortunately I was not on ‘the’ party bus, my bus stopped partying after a few hours and we tried to sleep. Which was extremely hard with the bumpy roads of Mexico.

Once we arrived (in 11 hours instead of 6, gotta love the Mexican traffic!) we all got a tent assigned or you could choose for a hotel room, and we went to sleep at the beach. It was so gorgeous. Never saw such a thing. Nothing really nothing around but one swimming pool, two restaurants, some hotel rooms and palm trees, sea and sand. It was amazing. And then we arrived with in total 300 students, Mexican and international. They brought a DJ and a big installation. It was great. First party was a neon party, with neon paint and afterwards everybody jumped into the swimming pool. After that we decided that our tent was to hot etc so we slept on the beach. Such an experience. Waking up with the sun rising, and the only thing you see is the sea, sand and palm trees. And going to sleep underneath the stars. It wasn’t dangerous because there is latterly nothing or nobody there.

The next day we did some more activities. Arm wrestling, chair dancing (with the music and when it stops you need to get on a chair) which I won haha, and some other silly games but it was so much fun. Only 4 teams of 10 people played, I got assigned in one of them and the rest was watching and cheering for everybody. After that it started raining a little and a mud party was created. Maria (Italian roomie) and me decided to go for a beach walk, since three guys already tried to get me in the mud. This seemed to be a great choice. We were just on our way when one of the Mexican guys followed us running, he told us there was a turtle reserve. Wauw. So we walked with him and there were turtle eggs just coming out. You could go with your hand into this hole and you felt the eggs break open and you had to get the turtles and put them in this little cage, so they wouldn’t get eaten by birds etc. They explained a lot to us and then they told us that when the sun would set we could free the turtles who were born earlier in the sea. So Maria and me continued our beach walk and came back with the sun set. Omg it was amazing! Baby turtles in your hand, and they got all the students and almost everybody had one to free. So imagine seeing 100 baby turtles walking into the see. Everybody was just so calm and amazed by freeing them. It was great, so super cute. However.. they told us only 5 out of 100 turtles would survive. They know that because turtles lay eggs at the beach they were born, so they know by how many turtles come back every time how many are still alive. Very very sad.

After that they started a campfire. Really nice! And they changed the restaurant into a stage (which was located above the campfire, see pics). The band sucked but soon the DJ came. The dresscode was white so was cool to see. At midnight we lit the fire lamps (no clue how you would call it). Fabric rising because you lit a candle attached to it, kind of like a small hot air balloon. Per four people there was one. So imagine, around 70. They all went into the sky, very romantic. After this the party continued again, obviously. And again we slept at the beach, gosh it was great.
The next day we left at like 3. We had such a perfect weekend. Can’t say anything else. Hope you guys can imagine what it was like. Met a bunch of great people and was surrounded by this amazing nature.
For both trips we sold enough tickets so we could go for free and earned another 100 euro.

The salsa and tango lessons are fun! Really hard though since I’m European and not a latina.. But it is fun and getting better.
Furthermore I went wakeboarding two weekends ago. A friend of my Mexican friend has a boat and wakeboards and ski’s. It was really cool. We went to a lake 45 minutes form the city. The guys were fun too and invited us to come more often, they go almost every weekend.
Last Friday was one of the biggest parties of the year. It was in this very nice mansion which could host 2100 people. Again we sold tickets for this and could go for free. There were pillars through the hole mansion, and there was a yard with a dance floor. Very cool. And I knew so many people there, everybody came to this party.

The next day we went very hangover to Mazamitla, a cute little town in the mountains. This reminded me a lot of Idaho <3. Good memories. I went by car with two Mexican friends and two roomies, and the rest had to go by bus. (lucky us!) It was a 5 hour ride but we had so much fun. Went to eat in cute little towns and tried some more Mexican food(which I love). My roommate rented two very cute cabins for only €10 pp. We were with 11 in total, almost all my roomies and three Mexican friend and a german friend from school. The cabins were very nice and had everything. That night we barbequed and had so much fun. After, my roommates lit the chimney we ate marshmallows, sung songs (see facebook) and laughed so much. We went to ‘the’ club of the mountain, which only had 5 people inside besides us, but we had an awesome time haha.

The next day my roomies made this amazing breakfast and after we went horseback riding. This really reminded me of Idaho. Same kind of nature however we had two Mexican guides. One I think 15 the other 13. While they promised one guide per two of us haha. Again a lot of laughing and after 2.5 hours sore buts. When we came back we chillext a little and took off back to Guadalajara. We went to eat sushi and got home. The next day two exams, and I passed them both I think.
The school here is very easy. Well at least my courses, I am just very lucky. Barely studied anything and I think I almost passed them all. Have to do quite a bit of homework, but nothing compared to Holland, especially the level is way lower. Today I finished my exams, so time to celebrate! This weekend independence day weekend! Kind of Queensday I think, or the 4th of July. I go with conexion again, to two very traditional cities where everything started. Mexicans from all the country go there and I hear so many great stories about it!

Hasta la vista! Besitos

Ps please keep me updated with your lives!

Pps all the pictures are on the facebook of Rosalie Porte and Maria Marshall Martino

• 14 September 2012 - 17:20

Kelly En Oma Henny:

vinden wel dat je veel beleefd. Kus

• 14 September 2012 - 17:31

Henny Kelderman OMA:

Wat een leven zeg, als god in Frankrijk ?
    Wat zal jij het achteraf saai vinden in Nederland.
    Nikki een vraag over de workshopbon, met welke e-mail heb jij geboekt?
    Het nr. schijnt niet belangrijk te zijn, dus onvindbaar voor hen.
    Ik hoor van je xxxxx groetjes Oma Opa en veel plezier????? dat heb je al.

• 14 September 2012 - 18:13

Rietje:

Zo nichtje het is maar goed dat school je zo gemakkelijk afgaat, want daar heb je echt geen tijd voor!!
    Wat een leuke belevenis met die schildpadjes en het slapen op het strand.
    Al je andere belevenissen gaan mij boven m'n pet hoor, maar ik ben dan ook "je tante".
    Leer je ook nog spaans eigenlijk of is de voertaal toch engels?
    Veel plezier nog vanuit een zonnig Frankrijk.