Día de Independencia - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu Día de Independencia - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu

Día de Independencia

Blijf op de hoogte en volg Nikki

13 November 2012 | Mexico, Guanajuato

Okayyy daar ben ik weer, na 2 maanden!! Er is super veel gebeurd uiteraard. Maar ik zal alles zo kort mogelijk vertellen. (ps ik ben echt sommige worden vergeten hoe je ze spelt dus sorry daarvoor haha) Dit is mijn eerste blog ik upload het nu maar gewoon en dan volgende wanneer ik weer tijd heb.

Het weekend van 14-16 of september was het indepenceday weekend. Tot nu een van de gaafste weekenden in Mexico (sowieso top 3), dus dit ga ik wat uitgebreider vertellen. We vertrokken vrijdag middag en toen die avond uiteten gegaan en uitgegaan. We kregen onze roommates in het hotel toegewezen. Ik samen met Maria en twee Mexicaanse jongens waaraan ik tickets had verkocht op school, dus ze dachten dat ik ze kende maar op die keer na, nooit eerder gezien. Maria is inmiddels me beste vriendin hier!, uit Italië, ze is ook op elke foto geloof ik haha. De gasten hadden vrienden uit Monterrey, een stad in het noorden van Mexico, en die hadden geen hotel, alles was volgeboekt want het is the place to be met independence day. En ze vroegen of ze op de grond in onze kamer mochten slapen, natuurlijk! Sinds die avond het hele weekend met ze 6en doorgebracht en ze zijn nu vrij goede vrienden van mij.

Die dag erna hadden we een tour door de stad waar we verbleven, Guanajuato. Een van de meest traditionele steden/plaatsen in Mexico. Heel kleurrijk en behalve kerken en kathedralen geen hoge gebouwen. Echt een van de gaafste steden vind ik zelf. Ook kon je met een soort van gondel naar een plek boven op de berg (het is een soort vallei waar huizen ook op de bergen zijn gebouwd) en daar kon je over de hele stad uitkijken. We hebben daar 3 uur gezeten en gewoon voor ons uitgestaard en gepraat, zo indrukwekkend.

Zaterdag avond was het dé nacht van de independence day. Tussen 10 en 12, verschilt per steden is ‘el grito’ oftewel ‘de schreeuw’. Dit was een van de gaafste avonden die ik ooit heb meegemaakt. We gingen met de bus naar San Miguel Allende. Ook erg traditioneel, maar weinig van gezien doordat het nacht was en erg druk. Deze stad was als een van de eerste steden in Mexico onafhankelijk van de Spanjaarden, daardoor is het hier zo groots. In elke stad of dorpjes in Mexico is er een groot plein voor de kerk. Allemaal erg schattig en dé plek in elke stad/dorp door heel Mexico waar deze viering plaatsvond. Iedereen verzamelde zich daar vanaf 8 en het werd steeds drukker en drukker. Allemaal vet gezellig en er was muziek. Om 11 uur stopte de muziek en het begon. De gouverneur begon het verhaal van hoe het allemaal begon (in het spaans) in 1810. Iedereen werd excited en toen begonnen ze te schreeuwen VIVA (de persoon die dit begon etc.) en dat 15 keer en 15 keer verschillende dingen, weet niet meer precies wat. En de hele menigte schreeuwde VIVA ( lang leven). En de laatste drie keer weet ik nog. VIVA MEXICO! VIVAAA, VIVA MEXICO! VIVAAAA, VIVA MEXICO CABRONES, VIVAAAAAAAA. En toen begon er vuurwerk van een half uur lang voor onze neus. En de kerkklokken luiden. Het was zo gaaf. Iedereen blij en schreeuwen, zwaaien met mexicaanse vlaggen. Gekleed in de kleuren van de vlag. Schminck op hun gezichten. En iedereen was super blij. Daarna begon iedereen het volkslied te zingen. En er was muziek tot 3 uur in de nacht op de straat en we hebben daar de hele nacht gedanst.

Ik heb even op youtube gezocht en dit is een redelijk goed filmpje dat jullie begrijpen hoe het echt was : http://www.youtube.com/watch?v=AF7Wq_I2WCU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dGYRBLAWYZQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jgw5XPMrwDs&feature=related

Als je de eerste twee filmpjes volledig bekijkt krijg je een goede indruk van mijn nacht. De derde is ook erg gaaf, maar misschien wat te lang als je er niet bent geweest (1e minuut en vanaf 5 minuten erg gaaf). En we stonden daar dus met onze mexicaanse roomies van dat weekend. En ook zij waren super blij. Maria en ik zeiden continue tegen elkaar ‘Wow ik kan niet geloven dat we hier staan!! Dit is zo ongelovelijk!!’ En ook een van de Mexicanen sloeg een arm om me heen en schreeuwde super blij ‘Nikki! This is so amazing!! This is incredible! And you are here! You are facking here!! This is a once in a life time thing Nikki! This is so special!’ En daardoor werd ik nog more excited. We konden die nacht alleen maar lachen. Alles was zo gaaf.
De volgende dag hele dag nog rond gelopen in Guanajuato. Toen we thuis kwamen zeiden al onze roommates. Wow jullie kunnen niet stoppen met glimlachen! We waren nogsteeds zo blij.

English version follows or use google translate haha.

Besosss <3



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guanajuato

Nikki

Puerto Vallarta

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 24503

Voorgaande reizen:

28 Juli 2013 - 02 Februari 2013

Adventura

22 Juli 2012 - 24 Januari 2013

Una Vida Loca

11 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: