Spring Break in Colorado & Pasen - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu Spring Break in Colorado & Pasen - Reisverslag uit Colorado, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu

Spring Break in Colorado & Pasen

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 April 2010 | Verenigde Staten, Colorado

Jaja Spring Break gehad! Het was echt super vet!

Vorige week zondag ochtend vlogen we naar Colorado, het was Spring Break! De familie van mijn hostfamily woont daar dus die zijn we gaan bezoeken. En het was zoooooo gaaf! Colorado heeft 300 dagen of meer per jaar zon! En is daarmee bijna gelijk aan Florida, het is alleen niet zo warm. Het is ook ongelovelijk wisselvallig. De week voordat ik kwam had het 11 cm gesneeuwt en toen wij kwamen was het super lekker weer!

Aller eerst gingen we naar Brett’s ouders. Ik had hun nog nooit ontmoet. Ze waren erg aardig en het was gezellig. We hadden niet echt iets speciaals gedaan, dus hier laat ik het bij want ik heb veel te veel te vertellen! Haha.

Maandag gingen we naar Shane en Karen (oom en tante met de 4 kinderen). Vanuit huis was er een ongelovelijk uitzicht. Om hun huis heen overal prairie. Wat ik nog nooit in me leven gezien had, zoals het er daar uitziet. En dan in de achtergrond de Rocky Mountains en Colorado Springs! HET WAS ZO MOOI! Die avond heb ik met Shane een ritje in de rzr gemaakt. Het is beetje lastig uit te leggen. Je moet maar een foto bekijken dan weetje wat ik bedoel. Een soort van quad. Het was super vet! Hij reed super hard! En op een gegeven moment zei die: Hold on! En ik begon al gelijk te gillen natuurlijk. We vlogen door de lucht! Het was zo vet!

Dinsdag gingen we naar de Denver Zoo (hoofdstad van Colorado). En het was volgens iedereen echt super druk, maar ik vond het echt wel meevallen. Haha. Ik geloof dat het de drukste dag was. Ik zei al, wordt leuk als je naar Artis komt.:P haha. Het was echt super lekker weer. 78 fahrenheit, Ongeveer 20 graden C denk ik? Die avond bij een ‘echt’ restaurant gegeten. Wat hier niet echt vaak gebeurt. Haha. Tenminste ik vind dat het er allemaal als nogal als McDonalds eruit ziet van binnen. Haha. Alleen wordt je dan meestal bedient.

Woensdag ben ik met Shawnea gaan rondrijden van waar zij is opgegroeid en waar ze naar school was gegaan enso. Het was allemaal prairie en ze woonde toen der tijd in de middle of nowhere, nu zijn er steeds meer huizen. Er zijn veel heuvels dus een op een rechte weg je de hele tijd op en neer. En ook best stijl soms, had ik ook nog nooit zo gezien. Was wel gaaf! Haar huis wordt gerekent bij een bepaald dorpje waar we doorheen reden, ongeveer 10 minuten ervandaan!! Toen we door het dorpje reden, zag je van alles 1 ding. Een supermarkt, benzine station, school, cafe. En Shawnea zei: “Don’t blink otherwise you will miss it.” Haha. Dat was zegmaar een perfecte beschrijving. Oh en we zagen ook nog een bordje met Sheriff. Hier stem je nogsteeds voor een sheriff. En dat zijn niet meer de cowboys op de paarden met een pistool, haha. Maar een soort van politie hoofd. En je stemt er voor een of andere reden voor. Wat niemand echt begrijpt. De twee sherrifs zijn democrat of republican dus je stemt vaak gewoon voor de persoon van jou partij. En als je er lang woont kent normaal gesproken iedereen ook wel de sheriffs. En daarna waren we gaan shoppen. Die avond gingen we eten bij MT Fuji. Dat is een japans restaurant waar je je eten kiest en dan maken ze het op een bakplaat voor je neus. Echt super leuk!
Donderdag hadden we een begravenis van me amerikaanse opa zijn oom, Uncle Jack. Het wel interessant om een keer mee te maken, want hier gaat het heel anders. Er stond zelfs op het kaartje dat ze aan iedereen gaven: Celebrating the Life of Jack William Hunt. Want omdat ze gelovig zijn, en hij was dat ook, geloven ze dat je in de hemel komt. Dus eigenlijk is het een meer een feestje dan iets ergs. Mensen waren wel aan het huilen, maar het is opzich wel mooi dat het voor hun op die manier makkelijker is om er mee om te gaan. Want ze ‘weten’ dat ze hem weer zien. Veel mensen droegen vrolijke kleuren, want ze vinden zwart zo triest.
En daarna gingen we naar Grandma Cyndi. Erg leuk om tijd bij haar door te brengen. Ze is echt me 3e oma geworden. We zijn best close en het was fijn om haar weer te zien. Ik zag haar nu voor de derde keer wat best veel is voor iemand die 14 uur (met de auto) van je vandaan woont! Zelfde als zuid-Frankrijk.

Vrijdag gingen we naar Shawnea’s vader. Ik had al veel over zijn huis gehoord. En het was allemaal waar. Het was een enorme mansion. Hij heeft 200 acres dus ongeveer 80 hectaren. Toen we aankwamen waren me nichtjes aan het paard rijden. Er was ook een mule. Wat is een super groot soort van paard, een kruising tussen een jackass en een paard. Echt een super groot paard. Het lijkt gewoon een paard waarschijnlijk op de foto. Maarja neem maar van mij aan het was super groot. En super eng! Het was al 5 jaar niet gereden en zonder zadel. Was echt bang dat het ging rennen of springen ofso. En achteraf zeiden Shannel en Shawnea ook: “What were we thinking?!” Het was eigenlijk wel een gevaarlijk. Maargoed. Daarna op naar DE MANSION. Zoals je op de foto’s wel zal zien. It is huge!
Ik kwam binnen en daar was de woonkamer. Hij had die dag een giraffe kleed binnen gekregen, een echte! Van een giraffe die hij had gejaagd. In de rest van het huis waren overal dieren. Hij is vaak naar Afrika geweest om allemaal dieren te jagen. En hij had een hele kamer gemaakt met alle dieren erin opgezet. Het was een hele grote kamer van 2,5 verdiepingen hoog. Elke wand was beschilderd met natuur zoals het in dat land eruit zag. Zoals Mozambique, Tanzania, South-Africa etc. Hij had een olifant, zebra, leeuw, luipaarden, speciale elanden, neushoorns, krokodil, nijlpaard en meer. Echt super vet! Hij had ze allemaal laten over zenden en dan laten opzetten. Hij vertelde dat het bijvoorbeeld twee jaar duren om de olifant op te laten zetten. En over een paar dieren had hij een leuk verhaal natuurlijk. Van hoe hij het dan had gejaagd. Een daarvan was van de nijlpaard. Ze zijn eigenlijk hele snelle dieren als ze bang zijn of in gevaar zijn. Dus hij was daar met een gids(die precies weet waar je moet zoeken) in water tot ze schouders. Dus als hij plotseling moest vluchten voor een krokodil kon dat niet. Want het was een meer waar veel krokodillen in zouden kunnen zijn. Toen had hij hem geschoten met pijl en boog, zoals hij elk dier heeft gejaagd. (het is niet een gewone pijl en boog, maar een speciale(geavanceerd), zodat je heel precies kan schieten (maar alsnog wel moeilijker dan een geweer, maar je bent voor de meeste dieren in Afrika niet toegestaan om met geweer te jagen, want dat is te makkelijk). Hij had hem dus geschoten en dan zinkt de nijlpaard en dan moet je 6 uur wachten, want dan komt het weer boven drijven. Dus hij kwam de volgende dag terug, kon hij het niet vinden. Hij zocht voor een aantal uren, maar nergens te vinden(ohja en natuurlijk weer krokodillen in de buurt). Toen vonden ze hem maar hij was niet dood, maar gewond. Dus moest hij hem opnieuw schieten en weer 6 uur wachten. Dus weer een dag later.. En toen had hij hem. Naja zoals Shawnea me al had verteld hij kon al super vaak dood geweest zijn, maja hij krijgt er een kick van. Hij vind het geweldig. Als je door liep, was er gedeelte met North-America en Canada. Daar had hij een Moose(waar ik het al vaker over heb gehad en dat ding was echt HUGE. Had het nog nooit in het echt gezien, ja alleen een keer snel in de auto. Hij had ook een paar Grisly beren. Vier in die kamer en ook nog een paar door het hele huis. Hij had lynx’, mountain lions, een ijsbeer en meer! Echt super vet. Hij was daarvoor naar North Alaska geweest.
De rest van het huis was ook super vet. Hij had een bioskoop(niet een zaal met 50 stoelen maar met acht super chille. Hij had 5 slaapkamers geloof ik en elke had een super mooie badkamer. Hij had een speelkamer voor kinderen en een speelkamer voor ouderen met een pooltafel, tafelvoetbal, airhockey tafel. Ook had hij een paar machines van de sportschool.
En toen was het tijd voor de schietkamer. Als je een kast open doet geeft je dat toegang tot een trap. Die trap lied ons naar de kelder. Daar had hij een tunnel laten maken met schietschijven waar hij lekker kon schieten. Hij kan daar ook een scherm laten zetten waar een spel op geprojecteerd werd. Dat was een spel waar je wilde dieren ziet rond lopen en dan schiet je ze met een echte pijl een boog. En de pijl heeft dan een botte punt natuurlijk. En als je het dan raakte gaf het aan waar je het had geraakt en hoeveel punten dat waard was. Best vet!
En daarna was het tijd voor paaseieren verven! Maar natuurlijk doen ze dat hier weer op een andere manier. Ze hebben een soort van gekleurde olie(kan er niet op komen hoe je het noemt), in zo’n tien kleuren ofso. En daar doop je dan je ei in. En je kan ook met een soort van kaarsvet potlood er op tekenen zodat dat dan niet word gekleurd. Naja best leuk en gaat veeeeeel sneller.
Oh en in zijn huis was er ook nog een grote beer waar geen plaats meer voor in een museum dus had hij hem gekocht. Naja best cool allemaal dus. Hij had ook een pijl en boog schiet school in een gebouw naast zijn huis en dat was afgebrand(zal je wel op de foto’s zien) Echt super erg! Dat was een maand geleden! Echt zo erg!! Hij had er ook allemaal appratuur in staan van zijn bedrijf.

Naja en de volgende dag vlogen we terug naar huis.

En zondag was het natuurlijk pasen!:) Eerst gingen we natuurlijk naar de kerk. Na de kerk ging Chantel dingen uit proberen met me haar want vrijdag was het prom(de gala van het jaar)! En daarna hadden we een lunch bij Shannel. Na de lunch vroeg Brett of ik mee wilde gaan naar de bergen om even te gaan schieten. SURE! Haha. Ik had nooit verwacht dat ik ooit met pasen geweren en pistolen zou gaan schieten. Haha! Dus na 20 minuten waren we er en gingen we lekker schieten. Wade had een nieuw speeltje. Een super groot, geavanceerd geweer dat ze in het leger gebruiken. Echt super vet. En ik schoot een ander geweer en twee pistolen. Een van de pistolen gaf een kick wel gaaf. Maar geen van de wapens die ik had geschoten gaf zo’n kick als de eerste die ik bij duckhunten had geschoten. Nu snap ik wat ze bedoelde met, ‘het is wel een beetje sterk en groot om mee te beginnen.’ Haha.

En dan afgelopen vrijdag prom! Maar dat schrijf ik volgende keer wel, want anders wordt het nog langer dan het al is!

Oh en tussendoor was ook nog Shannels verjaardag, wat ook super vet was. In hun tuin had Wade een kampvuur gemaakt en daarboven ging hij vis bakken en taco’s opwarmen. Echt super leuk!

Naja de foto’s staan weer op deze site. Het zijn er best veel! Maja wil niet dat je iets mist. :p
http://picasaweb.google.com/Nikkiinamerika/Blog18SpringbreakPasen?feat=directlink

Heel veel liefs! En tot over 3 maanden!

Nikki




  • 12 April 2010 - 09:15

    Kelly:

    gaan wij straks ook naar Colorado of mag ik dat nog niet weten.

  • 12 April 2010 - 14:29

    Karlijn:

    heeeeey!

    leuk verhaal heb je weer geschreven:)
    Heb net die foto's even gezien, jeetje wat een dieren zeg. lijkt me ook best raar dat die dan gewoon in de woonkamer staan enzo:P
    en die bios was zeker wel chill(A)

    Nou spreek je snel weer!
    Xx

  • 12 April 2010 - 18:40

    Nikki:

    Pap, jij wil het niet weten, dat is heel wat anders. Haha. Maareh ik gaf aan je door toch met de telefoon ding welke staten! Jep Colorado is er een van!

  • 12 April 2010 - 19:36

    Oma Riet:

    Oeffff dat was ademloos lezen,het is niet bij te benen wat je dit keer allemaal weer hebt beleefd,maar super spannend is het wel,wat natuurlijk veel indruk maakt was dat huis met al die opgezette dieren,jeetje je moet er niet aan denken om daar te wonen,als je s'nachts naar de wc moet en je komt zoiets tegen,even een praatje maken met luipaard of een gesprekje met een paar herten,best heel spannend om op zo'n ''paard te gaan zitten en dan nog lopen ook,ik vind het echt kranig van je hoor,er is heel veel over te schrijven ,maar dat doe ik wel per mail,liefs en kus ,tot de volgende keer.

  • 12 April 2010 - 21:09

    Jacqueline:

    lieve nikki,
    volgens mij is het 1 groot feest daar in Colorado!!! vind het zo leuk je verslagen te lezen.en vind het super tussen de regels door te lezen hoe je het naar je zin hebt, het is je gegunt hoor meis.
    mt een hele dikke knuffel van mij xxx jacqueline.


  • 18 April 2010 - 09:31

    Asja:

    Hej nichtje! Wat een verhaal men!Al die dieren, bizar!Leuk om te zien hoeveel jij meemaakt daar. Op de foto's ziet het er ook echt uit als een gezellige familie. Al veel zin om met je ouders en Rolf te gaan reizen?

    Hier in Nederland wordt het steeds lekkerder weer, dus dat betekent veel buiten zijn!
    Kus en ben benieuwd naar je prom verhaal en foto's!

  • 23 April 2010 - 17:32

    Ron:

    Hey Nikki, wat leuk al die verhalen. Je ziet het gewoon voor je. Wat een indrukken moet dat op je maken.Ik hoef ook niet te vragen of je het nog leuk vind.GENIET NOG en tot over een maand of 3.Over genieten gesproken, mijn boot is weer te water. Heerlijk.
    Nikki, heel veel plezier en ik kijk morgen weer naar je foto bij Hayo.
    Daag Nikki.

  • 08 Mei 2010 - 16:00

    Henny:

    test vanaf oma's compu

  • 03 Juni 2010 - 19:58

    Oma Henny:

    Hoy Nikki even reaktieopColorado, vorige keer lukte mij niet om te antw. dus nu maar, je wordt maar verwend door je stieffam.Naar Colorado, dan jagen enz. je boft.Nu groetjes maar weer, tot toch nog snel.
    Doei en veel liefs Oma
    ook van Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Colorado

Nikki

Puerto Vallarta

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 24484

Voorgaande reizen:

28 Juli 2013 - 02 Februari 2013

Adventura

22 Juli 2012 - 24 Januari 2013

Una Vida Loca

11 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: