3 Juli feestje! - Reisverslag uit Rathdrum, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu 3 Juli feestje! - Reisverslag uit Rathdrum, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu

3 Juli feestje!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Mei 2010 | Verenigde Staten, Rathdrum

Sorry van die andere mail, maar deze site deed raar.

3 juli feestje!

Om er maar even mee te beginnen: 3 juli geef ik een feestje! Twee dagen nadat ik aankom. Waarschijnlijk van 7 tot 12 uur ’s avonds ofso, en dan daarna uit, maar dat weten we nog niet. Iedereen die mijn blog leest is uitgenodigd. Mijn idee is om ook foto’s en filmpjes te showen, vooral de filmpjes heeft niemand eerder gezien.

Het is alweer een tijdje geleden dus ik weet niet meer in welke volgorde, maargoed dat maakt niet echt uit.

Eerst zal ik maar beginnen over Junior Miss. Junior meiden, oftewel 3e jaars in highschool (zelfde als 4e in NL), strijden voor studiebeursen. Degene die wint krijgt geld voor haar studiebeurs. En je kan daarnaast ook nog specifieke onderdelen winnen en daarmee $250 per onderdeel winnen voor je studie.
Alle meiden zijn helemaal opgedost en in gala jurken. Loopt hun vader hun een voor een naar de podium. En elk meisje had een stukje gerecord over wat haar vader voor haar betekenden. Sommige waren erg mooi om te horen. Bijvoorbeeld een meisjes vader gaat binnenkort naar Afganistan, dus daar vertelde ze dan over en ze moest toen huilen. Best indrukwekkend om het van zo dichtbij te zien.
Daarna werden de meiden (in totaal 20) in twee groepen verdeeld. Beide kwamen ze om de beurt op het podium. Eerst moesten ze om de beurt een vraag uit een hoed trekken. Die konden ze dan lezen en gaven de vraag aan de gene die het presenteerde. Toen konden liepen ze naar de microfoon wat ze hooguit 30 sec bedenktijd hadden. En dan moesten ze de vraag beantwoorden in 1 zin. Sommige maakten echt super grote fouten en andere deden het erg goed.
Daarna was het fitness onderdeel. Allemaal omgekleed in sportieve kleding, en iedereen droeg precies hetzelfde. Ze hadden een soort van aerobics dansje waarbij ze de heletijd sprongen enso. En push-ups en sit-ups enso. Sommige waren totaal af en hadden geen ritme gevoel, maar de meeste deden het best goed.
Daarna deed iedereen hun talent. Bijvoorbeeld een nummer singen of een acteer stukje opvoer, speech geven en voor degene die Miss Congeniality gezien hebben: mijn vriendin deed Sandra Bulluck na, met muziek maken met de bovenkant van glazen enso. Iedereen dacht dat het best belachelijk zou worden, maar het was echt gaaf.
En van te voren had iedereen een interview gehad van 25 minuten, waar ze erg veel punten voor kregen. En er werd ook naar hun cijfers gekeken.
Uiteindelijk werd de top drie gekozen door een jury.
Het was super leuk om te zien! En ik wou echt dat wij ook zoiets hadden! Zou zo leuk geweest zijn!
En twee weken geleden zijn we wezen hiken.(bergwandelen ofso??) Echt super gaaf. Twintig minuten van ons vandaan is een state park: Farragut. Echt super mooi. En daar anderhalf uur even gewandeld. Dat is een van de dingen wat ik zo gaaf vind van amerika. Vooral waar ik nu zit. Een paar minuten rijden en je zit midden in de natuur met niks om je heen.

Oh en dan was het natuurlijk ook nog konningendag geweest! Hoorde al jullie leuke verhalen erover. Heb er wel zin in om het volgende jaar weer te vieren hoor. Had wel de eer hoog gehouden een oranje nagellak opgedaan en een oranje haarband. En eigenlijk gaven veel meiden me complimenten over me nagellak, dus toen vertelde ik ze over onze traditie. Ze vonden het allemaal wel gaaf vooral toen ik ze vertelde over wat we doen in Amsterdam.

En dan ben ik vorige week wezen beren jagen. Maar we hadden niks gezien was wel echt jammer. Was een uur rijden naar het gebied waar er beren zouden kunnen zijn, maja niks gezien. Erg jammer. Mijn oom wilde een bruin/oranje kleurige. En hij vertelde dat hij niet de hele beer wilde mee nemen, dus hem daar zou ‘skinnen’. Oftewel het vlees wat hij wild eruit halen en dat is het. Ik weet niet of ik dat zou kunnen aanzien, maar goed weer een ervaring rijker natuurlijk... haha.
Oh en daarna, dat is ook nog wel interessant om te vertellen, gingen we eten bij de snakepit. Een traditie om te eten na bear hunting. Ik ging naar het toilet en toen spraken hun af wat ze zouden orderen. Dus toen ik terug kwam orderde Wade als voorgerecht rocky mountain oysters. Dus ik denk gewoon dat zijn mosselen weetje wel. Dus naja het komt aan, en het ziet er niet zo uit dus ik vraag wat is dat? En hun zeggen oysters. En wade liet me zien hoe het eet. Het zag er gewoon uit als een soort van snitzel. Dus ik neem een hap, en Brett vraagt: “En? Vind je het lekker?” Dus ik zeg ja wat is het? Want het smaakt niet echt naar mosselen. Waarop hij antwoord: “Bull nuts”. Dus ik dacht ik verstond het verkeerd dus ik vraag wat??! Chantel begon keihard te lachen en de rest ook. Ik hoopte heel erg, dat het niet was wat ik hoorde dat het was. Dus Brett legt het uit, ja het zijn stier testikels. GOOR! Dus ik begon ook keihard te lachen. En het hele restaurant scheen me te genieten van mijn reactie. OMG so embarrasing! Ik heb toen nog twee happen genomen, want tja ik had gezegd dat ik het lekker vond. En toen kon ik het echt niet meer eten. Ik moest bij dit grapje best wel aan Opa denken en ik denk dat hij dit grapje wel waardeert. Haha. Het schijnt hier een gewoonte te zijn zoals bij ons slakken niet heel erg abnormaal is(hier wel). CRAZY AMERICANS

En dan tennis. Weer een aantal wedstrijden gespeeld. En veel mensen vertelde me hoe erg ik was gegroeit dus dat was wel leuk. Zelfs een match gewonnen.
En gister had ik tennis districts. Jaja Nikki had het dus naar Varsity gemaakt! Ik was de #3 girls singles. Het was 75 tot 80 graden Farhenheit dus ongeveer 25 graden Celcius, blauwe lucht, super lekker weer dus. Wel erg warm voor tennis en moest ook veel drinken. Ik speelde als eerste tegen de #1 van een andere school. Het was echt super vaak deuce. En ik speelde erg goed. Ik had uiteindelijk verloren na 2 uur. Met 6-3 6-3 maar iedereen was onder de indruk, dus dat was wel leuk. En omdat ik, en de #1 van onze school (Russische exchange student) hadden verloren. Moesten we tegen elkaar. En zei is zegmaar ongelovelijk goed. Ze gaat het hopelijk naar State maken!! Ze heeft echt super veel kans. Maja ze had mij dus afgeslacht. Opzich wel grappig, want tegen haar speelde ik beter dan tegen het andere meisje. Zoals je wel vaker hebt dat je beter speelt tegen betere tegenstanders. Maja dat was dus 6-0 6-0.

En daarna kwam Chantel me snel ophalen, uitchecken van haar college (jaja zij is klaar voor het eerste jaar!) en naar huis geraced! We kwamen maar NET optijd bij de McDonalds aan. Ik in me lekker bezweten tenniskleren. En daar stond een limosine te wachten. Want het was Sonora’s verjaardag, en we hadden een suprise party geplant.
Ze werd zestien dus haar ouders gaven haar a sweet sixteen party! We hadden Jesse (vriendje) gevraagd om haar uit te nemen voor een date. Dus ze had er helemaal zin in. Brengt hij haar naar McDonalds. Dus zij dacht dat hij een grapje maakte en er gewoon langs zou rijden. Ziet ze ineens een limosine staan. Wij zaten daar allemaal al in. En stapte er een voor een uit. Ze was zo verbaast. Echt leuk.
Toen zijn we met de limo naar Spokane gereden (stad in Washington (de staat) 1 uur hier vandaan). Daar gingen we naar een chinees restaurant. Daarna even shoppen. En toen naar de bioscoop om Letters to Juliet te kijken! Het is een super leuke romantische film in Sienna. Was wel leuk om iedereen verbaast en jaloers te zien toen ik vertelde dat ik daar ben geweest.

Ik heb trouwens besloten om vandaag iedereen zo’n beetje voor het laatst te bellen. Over drie weken komen me ouders al en over zes weken ben ik alweer thuis. Dus nu nog even lekker van Amerika genieten!!
Niet afgelopen week, maar de twee weken daarvoor had ik erg veel last van heimwee. Voor een of andere reden. Maar nu gaat het weer super gelukkig!

De foto’s staan hierop:
http://picasaweb.google.com/Nikkiinamerika/Blog20JuniorMissEtc?feat=directlink

Heel veel Liefs! En tot snel!
Kusjes!

  • 17 Mei 2010 - 13:45

    Bianca:

    Stoer Nikki van dat tennis, kunnen we van de zomer weer een familietoernooi houden!!!!

  • 17 Mei 2010 - 18:21

    Jacqueline:

    lieve nikki,
    lijkt me leuk om je 3 juli weer te zin, ik ben zeker van de partij hoor!!!! dikke kus van mij.xxx

  • 19 Mei 2010 - 12:45

    ContjeContje:

    Hey nikkenino,
    Wat lees ik nou?? ben je dislecties??Sienna??? waar licht dat??is het geen China?? hahaha.
    Leuk om alles te lezen van, goed van het tennis zeg, gaaf. En ook wel vet dat je gewoon een sweed sixteen heb mee gemaakt. En lomoos, alles. Straks ben je zo verwent dat je hier in NL niets meer raar vind. En je party leuk man. Ik komt wel draaien van 7 tot 12 en dan gaan we daarna uit (In Amsterdam is leuk vraag maar aan tamara). Ben laatst met Eric(want die woont in Amsterdam) en tamara, Annika, Devy, Gido, Sophie en wat meiden van Wintersport uit geweest in Amsterdam was zo laggen. Ik ga wel eens wat vaker maar nu had ik hun mee genomen. echt laggen. Op school gaat het wat minder maar dat komt omdat het gewoon moeilijk is. nou ik las dat je iedereen nog ging bellen ik hoor het allemaal wel hoop dat je me nog beld. Ik spreek je, en je weet je kan me altijd bellen. Groetjes Coen. PS. Contje Contje is een nieuwe bijnaam die ik had gekregen van een paar vrienden, maar die ken je niet.

  • 20 Mei 2010 - 20:13

    Jan En Eva:

    Wauw Nikki, wat gaat dat allemaal snel ineens. Je schrijft hele verhalen over alles wat je meemaakt en dan blijkt dat je over 6 weken in the Netherlands terug bent. Natuurlijk komen we op 3 july op je feest. Zal best emotioneel zijn. Fijn he dat je ouders al binnenkort naar je toekomen. Hopelijk hebben jullie niet alles volgepland. Even gewoon rustig met elkaar praten, simpelweg weer bij elkaar zijn is goud waard na zo'n tijd.
    We wensen je nog 6 supergave weken toe en zien je stralend en wel op 3 july.
    Groetjes Jan & Eva

  • 24 Mei 2010 - 13:13

    Petra En Ben:

    hoi nikki

    Wat gaat het toch snel allemaal. Leuk dat je ouders komen.
    En natuurlijk wij zijn bij ieder feest dus ook op jouw feest.
    Geniet nog even van de laatste weken Amerika en tot snel

    xxxxxx
    petra ben en de kids.

  • 02 Juni 2010 - 14:35

    Oma Henny:

    Hoy Nikki Wat hardstikke leuk, jagen op beren en dan ballen v.e. stier eten wel spannend en dan al die feestjes op je school, ja anders als hier, wat een verschil, je zult het gaan missen, maar ja hier zijn andere leuke dingen, zoals je nwe studie. 3 Juli feest nou we zijn er al zijn er nat. veel jongelui....
    daar horen wij niet meer bij.Nu Nikki je hebt het druk genoeg begrijp ik dusik wacht op je verhalen thuis. Nikki nog veel genieten en groetjes en kusjes van ons Doei in France is het weer ploffie Doeixxxx

  • 06 Juni 2010 - 13:45

    Ron En Fenny:

    Wat gaat het snel die 10 maanden, maar wat een leven heb jij daar gehad zeg, heerlijk toch.Nikki geniet deze laatste dagen en tot ziens. daaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rathdrum

Nikki

Puerto Vallarta

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 24480

Voorgaande reizen:

28 Juli 2013 - 02 Februari 2013

Adventura

22 Juli 2012 - 24 Januari 2013

Una Vida Loca

11 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: