Nikki naar Boise! - Reisverslag uit Rathdrum, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu Nikki naar Boise! - Reisverslag uit Rathdrum, Verenigde Staten van Nikki Kelderman - WaarBenJij.nu

Nikki naar Boise!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

17 Maart 2010 | Verenigde Staten, Rathdrum

Jaja 2 dagen geleden was ik al 7 maanden bij mijn hostfamily!! Oehlala.

BPA (Business Professionals of America) is een club dat je kan doen op school. Je doet het na schooltijd. Ik zal even uitleggen wat het precies is. Je kiest een categorie waar je geintreseerd in bent, zoals marketing, graphic design, accounting, business, computer applications, naja vanalles. Dan kan je kiezen uit tientallen evenementen die je kan doen. Ik deed bijvoorbeeld een toets computerized accounting met accounting en ik maakte een flyer met graphic design, en mijn vriendin deed prepared speech. Ik deed mee omdat de studie die ik wil gaan doen ook economisch is en dacht dat dit wel goed zou zijn ervoor (Internationaal Business Management). En natuurlijk wilde ik zoveel mogelijk proberen. En vooral na dit weekend ben ik echt super blij dat ik het gedaan heb! Het was super gaaf!

Een paar maanden geleden waren de regionals. Oftewel alle studenten die in de BPA club zitten streden tegen andere scholen van deze regio. Ik werd vierde en ik moest derde worden om naar State te gaan. State is de wedstrijd waar alle studenten van de staat tegen elkaar strijden. Degene die derde was geworden in mijn evenement, was toevallig van mijn school en zij kon niet gaan. Dus we dachten dat ik toch nog kon meedoen, maar het was te laat ofso. Beetje onzin maarja. We hadden geldopgehaald met verschillende fundraisers zodat we met ze alle konden vliegen naar de staat wedstrijd in Boise (voor maar $45 incl vlucht, hotel overnachtingen, basketballgame en workshops!). De hoofdstad van Idaho, 8 uur rijden van waar ik woon en wij 50 min met het vliegtuig. Niet zo’n grote stad, 400.000 inwoners. Haha. Dan zie je wel dat Idaho echt weinig inwoners heeft. Wel wat anders dan ’t Gooi. Nou en als je dan goed doet in de State competitie, ga je naar Nationals. Het is super moeilijk om te halen. Maar als dat lukt krijg je in een paar evenementen een scholarship. En de Nationals zijn in Los Angeles, waar natuurlijk iedereen heen wil!

Nou en daar gingen we dus. Donderdag om 4.45 moesten we op school zijn. Ik bleef bij een vriendin slapen(Cheyenne) dus heb zo’n 5 uur slaap gehad. Toen in een uur naar het vliegveld gereden. En na 50 min vliegen waren we in Boise. Toen zijn we met ze allen wezen lunchen en daarna moesten twee hun events doen, omdat ze wel gekwalificeerd voor State waren. Ik ben toen met 4 andere naar the capitol geweest. Oftewel een soort van het gemeentehuis van Boise, maar dan waar de govenor(hij draagt een cowboyhoed op zijn foto! Haha) van Boise, House of Representatives en the Senate van Boise zitten. In California is het bijvoorbeeld waar Arnold Schwarzenegger zit(even iemand die iedereen wel kent:P) Het was allemaal marmer en het lijkt heel erg op een bekent gebouw (the Capitol) in Washington D.C., zoals je wel zal zien op de foto’s. Daar liepen we net een debat mis, dat was wel jammer. En daarbuiten waren 20 mensen ofso aan het protesteren. Mijn vrienden waren het er niet mee eens, dus ze gingen er tegenin. Een van hun werd geintervieuwd en we kwamen op tv voor 10 sec. Haha.

Die avond was de openings ceremonie. Ik dacht dat het echt nurdie zou zijn, maar het was echt zoo gaaf! Echt super professioneel enso. Iedereen moest in business kleding komen naar alles wat met BPA te maken had. Ze hadden een mooi podium en super gave filmpjes op twee grote screens. Er waren 1700 studenten. En wat zo gaaf is van amerika, alles moet groots zijn, en dat was dit dus ook. In Nederland zouden we het anders, kleiner en minder professioneel aanpakken denk ik.

Die avond werden alle presidenten, vicepresidenten etc. van BPA en DECA(een zelfde soort organisatie maar dan andere naam) voorgesteld. Daarna kwam er een speaker(spreker??:P). Het was super leuk en lache. Hij liet ons dansen vertelde leuke verhalen over zichzelf, hij heeft nogal wat bereikt in ze leven namelijk: (ja dit word even in het engels) USA Gold Medal winner at International Competion in London in England, First college athlete to be Midwest Collegiate Conference Champion three years in a row, Represented the United States in the Olymic Trials in 1992. En meer. Hij vertelde over het moment dat hij Fastest college indoor mile in the nation in 1990(3 minuntes and 58 seconds) was en hoe hij zich daarnaartoe had gewerkt. Hij vertelde over dat het belangrijk is om je droom te volgen, ookal komt je droom niet altijd uit. Hij vertelde ook een liefdesverhaal van tieners met hulp van muziek. Was erg lache. Als je het wil zien Klik op deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=vfUFAYOwFok
Is namelijk een beetje lastig om uit te leggen. Naja het was ongelovelijk lachen!

Daarna naar onze hotel kamers wat erg gezellig was met drie andere meiden. En die volgende ochtend weer vroeg op, want we hadden open events dat we moesten doen en er was een workshop om 9 uur. De open events kan iedereen doen en dan kan je je ook kwalificeren voor nationals. Nou dat deden we dus en daarna snel door naar de workshop. Was ook weer erg leuk. Daarna terug naar de hotel gegaan en daarna de hele dag wezen shoppen! :D De mensen die wel voor State waren gekwalificeerd moesten toen hun events doen. Twee van ons hadden prepared speech en waren bij de laatste 10 geeindigd dus die moesten vrijdag weer hun speech doen! Toen moesten we rond 6 uur weer bij het hotel zijn, en daar zijn we gelijk vertrokken naar de basketballgame. Het was een professionele wedstrijd, maar niet de hoogste teams ofso. Het was best vet om te zien, maar iedereen was zo moe dat iedereen er niet echt in zat. Haha, dat was wel jammer. Toen waren we om 10 uur weer terug bij ons hotel. Alles inpakken en zaterdag ochtend weer vroeg op. Om acht uur waren we bij de awardsuitreikingen. Duurde erg lang en wij hadden niks gewonnen dus iedereen zat te slapen enso daar. Haha. En dat was het dan. Toen was BPA state alweer over. Het was een super leuke groep waarmee we waren(12 mensen) en heb weer nieuwe vrienden gemaakt. En de laatste dag sneeuwde het nog, was er 20 cm gevallen, zag er zo mooi uit!

Nou en dinsdag opschool waren de school verkiezingen voor ASB President, vice-president etc. Weetje wel, wat je altijd op tv ziet. Was wel leuk om mee te maken. In films zit het er wel groter enso uit, maar alsnog wel leuk. De genomineerde voor ASB President had allemaal posters opgehangen en stickers gemaakt met “Vote for Alex!” die haar vrienden dan droegen. Echt lache! En die avond hadden we een movienight, we zagen de film 2012. Wel leuk wat de school allemaal organiseerd, en zo goedkoop! ($1) En iedereen gaat daar ook echt heen!

Vandaag had ik me eerste tenniswedstrijd, maar ik was ziek! Erg jammer. Het is nogsteeds erg leuk, maar me shinsplints doen erg veel pijn(voor de gene die het zich herinerren ik had last van me schenen, dat heet dus shinsplints). In amerika kent iedereen het, want iedereen heeft het wel is gehad en weet hoe het te verhelpen. Dus ik neem ijsbaden van 10 min voor me onderbenen, wat echt super pijn doet!, ik strech elke dag 2 keer 10 min, ik ren achteruit 2 rondjes om de atletiek baan om me spieren sterker te maken, en ik heb andere schoenen gekocht. Tot nu toe helpt niks nog echt, maar we gaan het tapen en hopen dat dat dan beter gaat :)
Nou en dat was het dan weer voor deze week!

Ik heb me gala jurken erop gezet. Voor welke jurk stemmen jullie?? En natuurlijk de foto’s van BPA State:)!
http://picasaweb.google.com/Nikkiinamerika/Blog17?feat=directlink

Nou heel veel kusjes!
Liefs uit het zonnige Amerika

  • 18 Maart 2010 - 07:10

    Kelly:

    Hallo Nikki, doe nu ook "even" nieuwe goede schoenen kopen, waardoor ook als je NIET sport je schoeisel oke is.Dan gaat de inmiddels langdurige blessure aan je scheenbenen eerder over meissie. Of moet Papa nog vaker zeggen dat hij de nieuwe schoenen betaald als ze maar GOED voor je schenen zijn.Als je in Nederland nieuwe laarzen ofzo ziet denk je ook niet dat is VEEEEEEEEL te duur. Dus kopen die handel(zet de rek. gewoon op de mail en ik maak het over.
    Verder zie ik dat je weer onmijs veel plezier gemaakt hebt wat ons allen natuurlijk weer zeer goed doet.Je gaat echt v/h ene hot item in het andere geweldig.
    geniet nog "even" het is om voor je het weet.
    En neem Bianca's advies van de vorige BLOG over het is nog "maar" 10 weken. Kus Kelly

  • 18 Maart 2010 - 07:12

    Kelly:

    Ik heb Bea de moeder van Kelly Jungerling ook aan je blog toegevoegd. ze vroeg direct naar je toen ze me zag!

  • 18 Maart 2010 - 08:56

    Eva:

    Ha die Nikki, ja we maken heel verschillende dingen mee momenteel, maar dek niet dat het hier saai is momenteel. Verhuizing achter de rug, veel hulp gehad ook van jouw ouders. Heel nuttig, maar ook gezellig. Tijdens het klussen is er dan ook tijd om elkaar te spreken, dus beter te leren kennen. Tegen de tijd dat je weer hier in 't land bent is het huis wel op orde en je zal je ogen uit kijken. Heb je al een uitgever gevonden om al je mails en verslagen van je belevenissen in boekvorm uit te geven?? Ik zie het zo voor me dat je daar achter de computer gaat zitten en aan een stuk door zit te typen want je hebt geen gebrek aan gesrekstof. Hopla en je hebt je verhaal op je blog. Je krijgt natuurlijk ook de groeten van je ome Jan.
    Liefs van Eva

  • 18 Maart 2010 - 16:06

    Bianca:

    Nikki wat gaaf allemaal, ik kan me al die wedstrijden ook nog wel herinneren, die Amerikanen maken echt overal een wedstrijd van. En al die seminairs over waar je over 5 jaar zou willen zijn etc. heb ik ook gehad. Ik had nog geen idee, maar die Amerikanen wisten dat wel allemaal: Ik wordt de beste in dit, ik wordt President van dat etc. Lache. En dan je blessure, een meisje in mijn team had ook schinsplintz en inderdaad goede schoenen die de schokken opvangen helpen natuurlijk.

    Sterkte ermee. groetjes, je tantetje

    Ps. Ik twijfel maar kies toch voor de zwarte.

  • 19 Maart 2010 - 06:36

    Rosalie:

    Leuk allemaal zeg! Ik ga straks ook even je mail beantwoorden! Ik ga trouwens voor de zwart met witte, spring je er helemaal uit! :D kusss

  • 19 Maart 2010 - 12:24

    Coen:

    Ja ik dacht laat ik maar weer eens wat lezen over nikky. Ik had je nog een mail gestuurt maar is die wel aangekomen?? ik hoop het, ja dat ik tijd heb om je stukje te lezen is wel apart hoor is leuk om weer wat van je te lezen. ja ik heb er vandaag gewoon tijd voor omdat ik weer rare dingen deed vandaag waardoor we de les hebben gemist. maar vertel ik wel weer. Ik snap er bijna niets van, van wat je allemaal verteld hierboven maar ik ben blij dat het goed gaat.
    Groetjes Coen.

  • 21 Maart 2010 - 16:20

    Jacqueline:

    hoi meis, jeetje wat geniet jij van het leven zeg!!! het is je gegunt hoor meis ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    je moedertje en ik hebben heerlijk onder een etentje bij gekletst en heb weer veel over je gehoors, leuk hoor.
    Ze is al vollop aan het aftellen en ziet erg naar je uit.
    Nou meis, ga door met genieten een hele dikke knuffel van mij xxx.

  • 30 Maart 2010 - 19:38

    Ron En Fenny:

    Hey Nikki het gaat goed hoor daar aan de andere kant van de wereld lees ik. Leuk voor je en inderdaad, het schiet op,als jij thuis komt in juni zitten wij op Terschelling denk ik.Maar dat zien we nog wel. Ik zag laatst je vader lopen, en hij keek blij. Komt vast dat je weer gauw thuis komt.Maar dat vind ik ook.Nikki geniet ( nog) meer en tot snel. Huizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rathdrum

Nikki

Puerto Vallarta

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 24412

Voorgaande reizen:

28 Juli 2013 - 02 Februari 2013

Adventura

22 Juli 2012 - 24 Januari 2013

Una Vida Loca

11 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: